Regulamin

I. ODSTĘPY CZASOWE: 
a) Między dwoma kartami: 30 minut i 3 komentarze od różnych autorów;
b) Między opowiadaniem i kartą lub między dwoma opowiadaniami: 3 godziny i 3 komentarze od różnych autorów.
II. WYMAGANY WIEK POSTACI:
a) Nauczyciele i pracownicy: powyżej 24 lat.
b) Stażyści i pomocnicy: minimalnie 20 lat.
c) Uczniowie: minimalnie 13 lat (III rok nauki), absolwenci: 18 lat.
Limit wieku dla mieszkańców wioski Hogsmeade nie obowiązuje, jednak prosimy aby pamiętać, że tworzenie postaci bardzo młodych lub przeciwnie może wiązać się z trudnościami przy omawianiu pomysłów na wątek z drugim autorem. Przypominamy również aby dobierać zdjęcia zgodnie z wiekiem postaci w celu zachowania realizmu. W przeciwnym razie mamy prawo poprosić o zmianę fotografii.
III. KARTA POSTACI:
a) Karta postaci to Wasza wizytówka, zachęcająca innych autorów do komentowania oraz proponowania wątków. Musi być ona zatem zgodna z kanonem, przejrzysta, estetyczna, pozbawione błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy stylistycznych. Tekst musi być oczywiście wyjustowany. Nie zmieniamy rodzaju, koloru oraz wielkości czcionki, chyba że są to pojedyncze słowa/zdania jak imię i nazwisko czy cytaty. Dozwolona liczba zdjęć/gifów w karcie to dwa. Na napisanie i opublikowanie karty otrzymujecie tydzień od dnia wysłania zaproszenia.
b) Na zdjęciach nie powinny znaleźć się postacie wytatuowane, te z kolorowymi włosami bądź wizerunki osób z używkami (m.in papierosy) Zezwalamy na mały, nierzucający się w oczy tatuaż lub kolczyk.
c) Jeden autor może prowadzić jednocześnie trzy postaci, w tym:
— Tylko jedną kanoniczną główną (postacie wymienione w kategoriach uczniowie oraz personel/absolwenci)
— Tylko jedną postać powiązaną z rodami Śmierciożerców (proponowane nazwiska związane z wyznawcami ideologii Lorda Voldemorta)
Pozostałe wymienione nazwiska występujące w serii nie podlegają żadnym rozgraniczeniom.
Jeśli jednak ktoś zechce stworzyć czwartą, może otrzymać na to zgodę, jednak tylko w wyjątkowych okolicznościach, jeśli dotychczas jego wkład w życie bloga i aktywność była bez większych zarzutów. Osoba ta nie mogła również dopuszczać się częstych zmian postaci.
d) W przypadku kiedy zauważymy, iż dany autor zmienia postaci zbyt często, mamy prawo nie wydać zgody na stworzenie kolejnej, dlatego każda publikacja powinna być przemyślana. Jeśli uznamy, że wykreowany przez autora bohater został przydzielony do nieodpowiedniego Domu bądź też jego kreacja nie jest do końca przemyślana, mamy obowiązek poprosić o ewentualną zmianę.
e) Karty postaci przed publikacją muszą zostać uprzednio sprawdzone przez administrację! W tym celu wystarczy zgłosić się z ukończoną kartą pod zakładkę dyrekcja lub wysłać ją na email.
f) Karty postaci etykietujemy imieniem i nazwiskiem oraz skrótem KP, posty dodatkowe imieniem i nazwiskiem oraz skrótem dodatkowe, natomiast notki fabularne imieniem i nazwiskiem oraz skrótem opowiadanie. Prosimy nie używać innych etykiet np: powiązania, notki, historie.
IV. LIMITY ORAZ NAKAZY:
a) W Hogwarcie zakazane jest posiadanie telefonów, laptopów czy wszelkich innych podobnych urządzeń. Poza murami Zamku - proszę bardzo, jednak mimo iż mamy XXI wiek, w świecie magii nadal nie używa się takowych sprzętów.
b) Prosimy również o powściągliwość, gdyż w Hogwarcie nie było miejsca na pikantne romanse, zwłaszcza pomiędzy uczniami a personelem. Do dormitorium dziewcząt nadal nie mają wstępu chłopcy, a Pokój Życzeń jest znany nielicznym, najczęściej nieświadomym uczniom. Będziemy tolerować tego typu wątki, ale prosimy o zachowanie umiaru.
c) Jedna postać może obejmować wyłącznie jedno stanowisko objęte limitem, tzn prefekt nie może być zawodnikiem Quidditcha i na odwrót. Dodatkowo w każdej drużynie Quidditcha mogą być tylko trzy dziewczyny!
V. AKTYWNOŚĆ I URLOPY:
a) Co miesiąc pojawiać się będą listy obecności, trwające w zależności od potrzeby (od 4 dni do tygodnia). Słomiany zapał jak wszędzie jest niemile widziany. Autorzy zobowiązani są do witania nowych postaci bądź komentowania postów fabularnych.
b) Jeśli autor nie weźmie urlopu, a nie będzie go na blogu przez siedem dni - pod jego kartę bądź na maila trafi upomnienie. Gdy nic nie ulegnie zmianie w ciągu pięciu dni od wysłania upomnienia, mamy prawo usunąć postać z linków z możliwością powrotu, na który otrzymacie kolejne trzy dni. Po upływie tego czasu wszelkie rezerwacje dotyczące postaci zostaną cofnięte.
c) Maksymalny, jednorazowy czas trwania urlopu wynosi trzy tygodnie, prosimy zatem, by nie przedłużać urlopów i jasno określać ile będzie on trwał. Te na czas nieokreślony mogą zostać wpisane wyłącznie przy uzasadnionych okolicznościach. Jeśli autor nie da znaku życia przez siedem dni od dnia zakończenia urlopu, postać zostanie usunięta z linków, zaś rezerwacje cofnięte.
d) Przejęcie postaci kanonicznej wiąże się również z odpowiedzialnością, dlatego prosimy o to, by nie przetrzymywać ich na długich urlopach bądź nie przejmować wówczas, gdy czas potrzebny na jej prowadzenie jest ograniczony, tym samym blokując innym autorom dostęp do niej.
VI. WSPÓŁAUTORZY:
a) Nie musimy przypominać, że każdy z autorów zasługuje na takie samo traktowanie i na szacunek. Wszelkie przejawy odstępstwa od tej zasady nie będą przez nas akceptowane. Dotyczy to przede wszystkim samego bloga, jak i również ogólnej aktywności w blogosferze, o której się dowiemy.
b) Ewentualne nieporozumienia prosimy załatwiać między sobą prywatnie i na własną rękę! Dyrekcja będzie interweniować i wtrącać się tylko w wyjątkowych sytuacjach i wówczas, gdy któraś ze stron konfliktu nie będzie w stanie go rozwiązać.
c) Stawiajmy na dialog - wszystkiemu można zaradzić jeśli tylko wykaże się dobre chęci.
d) Obowiązkiem każdego z osobna jest dbanie o dobrą atmosferę panującą na blogu.
♦ Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
♦ Administracja ma prawo zastosować środki ostateczne wobec osób wielokrotnie łamiących najważniejsze punkty regulaminu. Za środki ostateczne rozumiemy wydalenie z bloga.
♦ O wprowadzanych zmianach informujemy na bieżąco.
♦ Ostatnia aktualizacja: 25.05.2017