Klub Pojedynków

Przez wzgląd na mnożące się ataki, ucieczki więźniów z Azkabanu oraz częstsze zamieszki, Dyrektor za namową Opiekuna Klubu Pojedynków postanowił dodać do listy nowe terminy spotkań, a także rozszerzyć je o nauki teoretyczne. Zwiększono również zakres praktycznej obrony, organizując pokazy, inicjując będące pod ścisłym nadzorem pojedynki, których głównym celem jest przygotowanie uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa na ewentualne, wymagające koniecznej obrony okoliczności. Ćwiczymy zaklęcia!
GRYFFINDOR:
280pkt
A E I M Q U
RAVENCLAW: 51pkt  B F J N R V
HUFFLEPUFF:
113pkt
C G K O S W
SLYTHERIN:
93pkt
D HLPTZ
→ W komentarzach piszemy nazwy zaklęć zaczynających się na zawarte w tabeli litery alfabetu z dopiskiem Domu, któremu mają zostać przydzielone punkty.
→ Wymienione zaklęcia nie mogą się powtarzać.
→ Każdy Autor w całej zabawie może dwukrotnie wykorzystać konkretną literkę, tzn napisać dwa zaklęcia zaczynające się na G i tak dalej.
→ Jedno zaklęcie kanoniczne warte jest 3pkt dla Domu, a zaklęcie wymyślone autorsko z dodaniem jego krótkiej definicji aż 10pkt!

ZABAWA W ZAKLĘCIA ZAKOŃCZONA!

14 komentarzy:

  1. Zaklęcie Bąblogłowy, Furnunculus,Rictusempra. [Ravenclaw]

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaklęcie Jęzlep, Finite Incantatem oraz Nox Ravenclaw

    OdpowiedzUsuń
  3. No to tak na dobry początek, na konto Hufflepuffu.

    Algor Falsus
    Od łacińskich słów algor — zimno, falsus — nieprawdziwy. Wymowa /ALgor FALsus/, zaznaczone sylaby akcentowane przez nieco dłuższe wymówienie samogłoski. Może być używane werbalnie i niewerbalnie.
    U osoby, na którą zostało rzucone, wywołuje iluzoryczne uczucie zimna — mogące mieścić się w spektrum od dosyć nieszkodliwego chłodu po wręcz obezwładniające wrażenie wbijania w ciało mnóstwa lodowych igiełek.

    Sanguines Retine
    Od łacińskich słów sanguis — krew, retinere — zatrzymywać. Dosłownie „zatrzymaj krew”. Wymowa /sanGWInes REtine/, zaznaczone sylaby akcentowane przez nieco dłuższe wymówienie samogłoski. Zalecane użycie niewerbalne.
    Zaklęcie powstrzymujące utratę krwi. Uwaga — nie zamyka rany, nie chroni przed zakażeniem, nie zapobiega powstawaniu blizn.

    Sensus Claude
    Od łacińskich słów sensus — zmysł, claudere — blokować, zamykać. Dosłownie „blokuj zmysły”. Wymowa /SENsus KLAŁde/, zaznaczone sylaby akcentowane przez nieco dłuższe wymówienie samogłoski. Może być używane werbalnie i niewerbalnie.
    Osoba, na którą rzucono zaklęcie, tymczasowo traci wzrok i słuch. Podtrzymanie działania czaru zużywa sporo magicznej mocy, dlatego w walce rzadko udaje się to dłużej niż kilkanaście sekund — ale na ogół to wystarczająco, by poważnie zdezorientować przeciwnika.

    Tristitiam Adduce
    Od łacińskich słów tristitia — smutek, adducere — przynosić. Dosłownie „przynieś smutek”. Wymowa /trisTItja adDUce/, zaznaczone sylaby akcentowane przez nieco dłuższe wymówienie samogłoski. Zalecane użycie niewerbalne.
    U osoby, na którą zostało rzucone, wywołuje uczucie smutku i zniechęcenia do działania, które przez pierwszych kilka-kilkanaście minut narasta, a później stopniowo zaczyna słabnąć.

    Vallum Firmum
    Od łacińskich słów vallum — mur, ściana oraz firmus — silny, twardy. Wymowa /WALlum FIRmum/, każde ze słów akcentowane na pierwszą sylabę przez nieco dłuższe wymówienie samogłoski. Ze względu na liczne doniesienia o wypadkach przy próbie zastosowania niewerbalnego, zaleca się rzucanie zaklęcia tylko werbalnie.
    Tworzy fizyczną barierę przed rzucającym zaklęcie. Jej powierzchnia zależy od użytej mocy, a wytrzymałość to na ogół trzy do ośmiu trafień, w zależności od rodzaju wykorzystywanych czarów ofensywnych. Użyteczność Vallum Firmum bywa kwestionowana ze względu na fakt, że broniący się nie może do czasu zniknięcia bariery użyć innych zaklęć. Z drugiej strony jednak, ze względu na swoją materialną naturę jest to tarcza skuteczna również przeciw czarom, których nie zatrzymują niektóre spośród tarcz typowo magicznych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ascendio, Riddiculus i Piertotum Locomotor; Hufflepuff

    OdpowiedzUsuń
  5. Nondolor- etymologia słowa wywodzi się od łacińskiego non-nie i dolor- ból. Zaklęcie uśmierzające ból działające o obszarze kilku cali średnicy i takiej samym głębokości. Zaklęcie działo krótkotrwale więc często używa się go, by nastawić komuś staw, opatrzyć ranę itd.
    Ruch nadgarstka: zakreślany ruch w powietrzu przypomina małą literę „b”. Najpierw Szybki ruch z góry na dół, następnie trochę wzwyż i obrót.
    Wymowa: Duża przywiązanie do płynności wypowiadanego zaklęcia oraz pominięcie „r” na samym końcu wypowiedzi z jednoczesnym przeciągnięcie przedostatniej samogłoski. / Nondolooo/


    Osseusection- połączenie dwóch łacińskich słów : osseus- szkielet, section- tnąć. Zaklęcie powoduje łamanie kości w miejscu, w którym owo zaklęcie trafiło. Dość niebezpieczna, a leczenie złamań po użyciu uroku jest bardzo długotrwałe i nieprzyjemne.
    Ruch nadgarstka: szybki obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara zakończony lekkim pociągnięciem w górę.
    Wymowa: Pierwsza połowa wypowiadana wolno i wyraźnie (osseu..), zaś druga część szybko i wyraźnie zaakcentowana ( section)

    Suonoxia - zaklęcie nad którym pracowali dwa czarodzieje z Włoch. Etymologia tego zaklęcia wywodzi się z włoskiego suono- dźwięk oraz łacińskiego noxia- szkodliwy. Urok ten powoduje, że osoba ugodzona słyszy piskliwy dźwięk o wyraźnie drażniącej częstotliwości. Osoba poddawana długotrwale urokowi może doznać uszczerbku na zdrowiu, a w niektórych wpadkach nawet ogłuchnąć.
    Wymowa: Zaklęcie charakteryzuje się tzw. falistą wymową co oznacza mniej więcej tyle, że zaczynamy akcentować pierwszą literę, schodzimy w dół, potem znów w górę. / SuoNoxia/
    Ruch nadgarstka: Zaczynamy od górnego, prawego rogu i schodzimy w dół pod skosem w kierunku strony lewej. Następnie wracamy pod kątem prosty w prawą stronę zakańczając szybkim obrotem( tylko ruch nadgarstka)

    * A teraz kto czytając powtarzał ruchy nadgarstka? :D
    * Punkty oczywiście proszę dla Gryffindoru
    * Elody Harrison

    OdpowiedzUsuń
  6. Abasimps - abasie - abazja (utrata zdolności chodzenia) temps - godzina z języka francuskiego. Zaklęcie niewerbalne, ograniczone czasowo - trwa tylko godzinę. Jego ofiara przez równe sześćdziesiąt minut nie jest w stanie poruszyć nogami.

    Abordoux - Aborder - lądować doux - miękkie [wymowa zaklęcia: Aaborhdu, akcentujemy pierwszą samogłoskę poprzez jej wydłużenie]
    Zaklęcie powoduje miękkie lądowanie spadającego przedmiotu. UWAGA nie działa na ludzi i zwierzęta. Dotyczy jedynie przedmiotów martwych!

    Musclourant - połączenie dwóch francuskich słów oznaczających muscle - mięśnie oraz courant - prąd. [wymowa zaklęcia: Misklurhąą]

    Jest to zaklęcie werbalne z zakresu czarnej magii. W momencie zetknięcia się zaklęcia z przecwinikiem, ofiara czuje jakby jego ciało zostało porażone prądem. Jego moc zależy od nastawienia i zdeterminowania rzucającego czar - może nie dać żadnych efektów ale również wyleczenie ubytków jakie mogą nastąpić jest naprawdę długotrwałe i bardzo bolesne. Nie jest to zaklęcie śmiertelne jednak nie zbadane jest co może się wydarzyć gdy zaklęcie zostanie rzucone w zbyt krótkim odstępie czasowym ze zbyt wielką siłą.

    Punkty oczywiście dla Krukonów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Helis – (od greckiego bożka Słońca – Heliosa) – Zaklęcie tworzy wokół dowolnie wskazanego różdżką przedmiotu jaśniejącą łunę, dzięki czemu przedmiot ten może skutecznie zastępować źródło światła przez czas trwania zaklęcia. W zależności od potrzeby zaklęcie trwa od piętnastu minut do trzech godzin.

    Habinis – (łac. habito - zamieszkiwać) – zaklęcie przydatne w nauce opieki nad magicznymi stworzeniami. Pozwala zbadać podejrzanie wyglądającą norę, szczelinę lub jamę, w celu sprawdzenia czy w środku nie ukrywa się jej mieszkaniec. W przypadku znalezienia śladów życia wokół różdżki zaczyna pojawiać się jasnozielone światło.


    Lustro Morgany – zaklęcie magicznej bariery, która odbija każde rzucone zaklęcie, z wyjątkiem tych niewybaczalnych. Starożytna formuła oraz inkantacja zostały wymyślone przez wybitną Morganę Le Fay i przysłużyły się do wielu jest zwycięstw w rozlicznych pojedynkach. Moc zaklęcia bazuje na postaci patronusa, który pochłania energię zagrażającego zaklęcia i rozprasza ją nim trafi w ofiarę. Niestety inkantacja zaklęcia Lustra Morgany uległa zapomnieniu i dziś wielu ekspertów próbuje na nowo odkryć jej właściwą formę, ponieważ zaklęcie byłoby bardzo pomocne w wielu konfliktach.


    Tormenus – (wł. tormento - męka, udręka) – zaklęcie zadające ofierze niewyobrażalny ból. W niektórych kręgach uważa się je za jedyne legalne zaklęcie, którego moc porównywalna jest z mocą klątwy Cruciatus.


    Zonam feliss! – (łac. zona – obszar, zaś Feliss to nazwisko twórcy zaklęcia) – zaklęcie, które pozwala nanieść na kartkę prosty szkic otoczenia, z wyglądu przypominający czarno-biały plan terenu widziany z lotu ptaka.

    Zelante (wł. nadgorliwiec) – proste zaklęcie uspokajające, które działa otumaniająco. Po rzuceniu na siebie powoduje utratę koncentracji, senność oraz trudny do opanowania atak ziewania.

    Punkty dla Slytherinu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Charlotte z chęcią pochwali się swoją wiedzą żeby zdobyć punkty dla Slytherinu :)

    - Drętwota
    - Diffindo - zaklęcie rozcinające
    - Harmonia nektere passus
    - Homenum rewelio
    - Lumos
    - Locomotor
    - Petrificus totalus
    - Protego
    - Tarantallegra
    - Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew
    - Zaklęcie czterech stron świata

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaklęcia kanoniczne

    Confringo - niebezpieczne zaklęcie wywołujące silną eksplozję poprzez wytworzenie magicznego 'pocisku', który po zetknięciu z ciałem stałym wybucha, raniąc lub zabijając wszystkich w jego zasięgu

    Scourgify - jedno z zaklęć gospodarczych, służących do wyczyszczenia małej powierzchni (także ciała). Czasami jest również używane przez rodziców lub nauczycieli jako 'kara' za przeklinanie; po jego użyciu usta psotnika napełniają się mydłem lub mydło-podobną substancją

    Obliviate - zaklęcie modyfikujące pamięć osoby, na którą zostało rzucone; można je cofnąć, wymaga to jednak sporej wiedzy magicznej i medycznej

    Avis - tworzy stado fruwających ptaków

    Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające; niebezpieczne także dla zwierząt, u których wywołuje podobną reakcję, co Drętwota u ludzi

    Expecto Patronum - skomplikowane zaklęcie obronne, wytwarzające Patronusa

    - bardzo trudne zaklęcie, bowiem całkowicie niewerbalne i wymagające idealnego skupienia ze strony czarodzieja, który go używa. Tworzy magiczną więź między nim i drugim czarodziejem, poprzez umieszczenie w duszy jedno z nich tajemnicy. Wybrany czarodziej staje się wówczas Strażnikiem Tajemnicy

    Reducio - zaklęcie niszczące wskazane przedmioty w proch

    Homenum Revelio - zaklęcie ujawniające wszelką ludzką obecność w danym obszarze

    Zaklęcia autorskie

    Obliviate Totalum - od łacińskich słów 'oblitteratio' (zapomnienie) i 'totalum'(całkowicie); zaklęcie działające podobnie do Obliviate, jednak o wiele bardziej niebezpieczne. Wielu sądzi, że balansuje ono na granicy czarnej magii, gdyż rzuconego zaklęcia zapomnienia nie można cofnąć, a wszelkie wspomnienia z całego życia nieszczęśnika, który został nim ugodzony, na zawsze przepadają

    Amorous Maxima - mało znane i stosunkowo trudne w użyciu zaklęcie niewerbalne. Nazwa pochodzi od łacińskich słów 'amorous'(wypełniony miłością) i 'maximus'(największy; ponad standard). Wprowadza ono czarodzieja w stan swego rodzaju ślepej wiary i uwielbienia. Trans ten przypomina efekty eliksiru miłości, jednak zamiast sprawić, by czarownica lub czarodziej mieli fałszywe poczucie miłości; zaklęcie to sprawia, że ich racjonalny umysł jest przyćmiony przez co wierzą oni we wszystko, co mówi i robi sprawca zaklęcia. UWAGA: Zaklęcie uniemożliwia zadanie 'ofierze' jakiegokolwiek fizycznego bólu lub przekonanie jej, by sama go sobie zadała. Służy jedynie do całkowitego zdezorientowania osoby, na której zostało użyte.

    Homenum Evanesco Totalum - skomplikowane zaklęcie niewidzialności, działające tylko i wyłącznie na ludzi. Wymaga sporego skupienia i z reguły jest używane przy niewerbalnej magii. W niewłaściwych rękach może doprowadzić do katastrofalnych skutków, kiedy czarodziej nie jest w stanie wrócić do 'cielesnej' formy, nawet po rzuceniu na niego przeciw-zaklęcia. Nazwa pochodzi od łacińskich słów 'homo'(człowiek),'evanesces'(zniknąć) lub angielskiego 'evanesce'(przelotność) oraz łacińskiego 'totalum'(całkowicie).

    [Proszę o wpisanie wszystkich punktów na konto Domu Hufflepuff :)]

    Teddy Lupin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. [Doprawdy nie wiem dlaczego przy zaklęciach kanonicznych blogspot postanowił 'zjeść' nazwę jednego z zaklęć. Chodziło, oczywiście, o Zaklęcie F.i.d.e.l.i.u.s.a - może teraz zadziała ;)]

      Teddy Lupin

      Usuń
  10. Zaklęcia autorskie:


    - vulnegauder - od słów gaudere (cieszyć się) i vulnerare (ranić) - osoba, na którą rzuci się to zaklęcie, wpada w euforię i śmieje się, dopóki osoba rzucająca zaklęcie kontroluje ją różdżką. Skutki zaklęcia są zależne m.in. od osobowości osoby, na którą zaklęcie jest rzucone, tak więc na niektórych - np. wyjątkowych smutasów - może ono w ogóle nie zadziałać). Teoretycznie zaklęcie może doprowadzić do śmierci.

    - abesauris - od słów abesse (być nieobecnym) i auris (ucho) - zaklęcie, które pozwala na czasowe usunięcie uszu osoby, na którą zostanie rzucone zaklęcie. Uszy, na które zadziała zaklęcie, są nie tylko niewidzialne; nie można ich także dotknąć, przez pewien czas nie istnieją. Zaklęcie jest bezbolesne, w miejscu, w którym były uszy, pojawia się skóra.

    - excladobsur - od słów clarus (jasny) i obscurus (ciemny) - zaklęcie, które pozwala (czasowo) zmienić odcień danego przedmiotu z jasnego na ciemny. Działanie widać wyraźnie, kiedy obiekt, na który rzuciło się zaklęcie (nie działa na istoty żywe), jest naturalnie bardzo jasny.
    Nie mylić z zaklęciem exobsadclar!!!

    - exobsadclar - od słów obscurus (ciemny) i clarus (jasny) - zaklęcie, które pozwala (czasowo) zmienić odcień danego przedmiotu z ciemnego na jasny. Działanie widać wyraźnie, kiedy obiekt, na który rzuciło się zaklęcie (nie działa na istoty żywe), jest naturalnie bardzo ciemny.

    - Mendax Demonstro - od słów mendax (kłamca) i demonstro (ukazywać) - zaklęcie, które (czasowo) wydłuża nos osoby świadomie kłamiącej. Zaklęcie nie zawsze działa. Należy je rzucić kilka minut przed momentem, w którym osoba będzie przesłuchiwana.



    Adam, Sorcha, Damon

    OdpowiedzUsuń
  11. Deflitterre (z łacińskiego defluo oznacza "znikać", natomiast litterae "literę" lub też "pismo") — po rozdzieleniu kartki papieru, na którą rzuca się owe zaklęcie, powoduje się, iż obie części stają się bliźniacze. W ten sposób, jeśli na jednej części zapisze się dane słowo, ono na jakiś czas pojawia sie i na drugiej. Zaklęcie często używane przez uczniów szkół czarodziejskich jako niezastąpione źródło komunikacji. UWAGA: zaklęcie jest nieodwracalne.

    To zaklęcie autorskie, którego używam odkąd tylko jestem na blogach o Hogwarcie, może komuś się przyda do wątków :D

    Slytherin

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaklęcia autorskie:


    venter crescer - od słów venter (brzuch, żołądek) i crescere (rosnąć). Brzuch osoby, na którą zostało rzucone zaklęcie, rośnie w szybkim tempie. Może urosnąć do naprawdę dużych rozmiarów, jeśli rzucający zaklęcie nie będzie kontrolował ruchów ręki.

    acupenser volar - od słów acupenser (jesiotr) i volare (latać). Po rzuceniu tego zaklęcia na przeciwnika zaczynają otaczać go latające jesiotry. Szybują z dużą prędkością i mogą wyrządzić spore szkody. Po kilku minutach upadają na ziemię i zamieniają się w wodę.

    bucula simul - od słów bucula (młoda krowa) i simulo (wyglądać, udawać). Ciało osoby, na którą zostało rzucone zaklęcie, zaczynają pokrywać poruszające się w różnych kierunkach duże, ciemne plamy. Nie sprawiają bólu, ale zazwyczaj wywołują poczucie dyskomfortu. Plamy ustępują po wypiciu około litra płynów.

    brutus calx - od słów brutus (ociężały) i calx (pięta). Osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, zaczyna czuć słabość nóg i niemal nie jest zdolna do poruszania się. W niektórych przypadkach próby ruszenia się osoby dotkniętej zaklęciem wywołują u niej ból.

    cadocapillus - od słów capillus (włos) i cado (upadać). Osoba, na którą rzucone zostało zaklęcie, zaczyna tracić część włosów. Wypadają one dopóty, dopóki rzucający zaklęcie utrzymuje różdżkę wyciągniętą w stronę przeciwnika.

    carus - od słowa carus (drogi, kochany). Osoba lub rzecz, na którą zostało rzucone zaklęcie, nie ulega żadnym uszkodzeniom przez najbliższe 24 godziny od rzucenia zaklęcia. Aby zaklęcie zadziałało, potrzeba dużej wprawy w sztuce magii.

    diabolus dexter - od słów diabolus (diabeł) i dexter (sprzyjający). Przeciwnik, na którego zostało rzucone zaklęcie, zaczyna współpracować z osobą rzucającą zaklęcie i porzuca wszystkie wrogie zamiary wobec rzucającego. Zaklęcie przestaje działać po niecałej godzinie.

    decus - od słowa decus (ozdoba, piękność). Osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, wydaje się wszystkim patrzącym na nią ludziom bardzo piękna (niezależnie od tego, jak wygląda w rzeczywistości). Zaklęcie przestaje działać po upływie godziny.

    fabula excusatio - od słów fabula (opowiadanie) i excusatio (powód dający uniewinnienie). Osoba, na którą rzucone zostaje zaklęcie (można je rzucić także na siebie samego) dostaje nagłego przypływu weny i jest w stanie wymyślić niezliczoną ilość wiarygodnych wymówek, które są bardzo przydatne, gdy trzeba podać nieprawdziwą wersję wydarzeń. Często używane przez mało utalentowanych pisarzy. Zaklęcie przestaje działać po 72 godzinach.

    fagineus - od słowa fagineus (bukowy, z drewna bukowego). Po wypowiedzeniu zaklęcia różdżka, którą podczas wypowiadania rzucający trzyma w dłoni, nabiera właściwości różdżki wykonanej z buku. Zaklęcie przestaje działać po 24 godzinach.

    OdpowiedzUsuń
  13. magneticus - od słowa magneticus (charakteryzujący się magnetyzmem). Przedmiot lub osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, nabywa właściwości przyciągających i zbliża do siebie wszystkie magiczne przedmioty znajdujące się w promieniu dziesięciu metrów (im bardziej doświadczony czarodziej, tym większy jest obszar, z którego przyciągane są przedmioty). Zaklęcie działa przez 10 minut.

    galbineus ganglion - od słów galbineus (żółtawy) i ganglion (zwój). Po rzuceniu zaklęcia na zwój, treść zapisana na zwoju znika. Zaklęcie działa przez godzinę. Treści zapisane w trakcie działania zaklęcia nie znikają po upływie czasu jego działania.

    gutta - od słowa gutta (kropla). Po rzuceniu zaklęcia z końcówki różdżki wydobywa się strumień wody. Zaklęcie działa tak długo, jak rzucający jest w stanie utrzymać różdzkę w jednej pozycji.

    hinnus hostis - od słów hinnus (muł) i hostis (wróg). Po rzuceniu zaklęcia na przeciwnika staje się on powolny, ogłuszony i niemal niezdolny do jakiegokolwiek działania. Zaklęcie przestaje działać po upływie około 2 minut.

    herba hyperbolaeus - od słów herba (trawa) i hyperbolaeus (skrajny). Po rzuceniu zaklęcia na roślinę, zaczyna ona w szybkim tempie rosnąć do ogromnych rozmiarów. Zaklęcie jest nieodwracalne i nie da się przewidzieć, jak duża stanie się roślina, na którą zadziała zaklęcie.

    impetus - od słowa impetus (atak). Zaklęcie odrzuca na pewną odległość przeciwnika oraz sprawia mu ból. Trudno je opanować i aby poprawnie go używać, potrzeba wielu lat ćwiczeń.

    imputo infans - od słów imputo (przypisywać coś komuś) i infans (niemowlę). Przeciwnik, na którego zostało rzucone zaklęcie, zaczyna zachowywać się jak małe, rozkapryszone dziecko. Przestaje rozumieć, co się wokół niego dzieje, często płacze i wymaga natychmiastowego spełnienia swoich potrzeb. Zaklęcie przestaje działać po upływie 3 godzin.

    janua liber - od słów janua (drzwi) i liber (wolny). Po rzuceniu zaklęcia na drzwi odsuwa się od nich wszystko, co znajdowało się w promieniu metra od nich. Zaklęcie ułatwia szybkie wejście do pomieszczenia.

    jasminum - od słowa jasminum (jaśmin). Po rzuceniu zaklęcia w pomieszczeniu, w którym zostało ono rzucone, przez kilkanaście minut można wyczuć lekki jaśminowy zapach. Przydatne przy ukrywaniu pewnych nieprzyjemnych zapachów lub uwodzeniu.

    labium labor - od słów labium (warga) i labor (ślizgać się). Osoba, na którą zostało rzucone zaklęcie, nie jest w stanie się poprawnie wypowiadać. Z jej ust wydobywają się tylko niezidentyfikowane dźwięki. Zaklęcie przestaje działaś po upływie około pół godziny.

    OdpowiedzUsuń